Carlos Santana
Jimmy Cliff
06. jul 2011.

07. jul 2011.

I bejaše Carlos Santana treći put međ Srbima! Prvi put davne 1982. godine, drugi put jula 2009. i evo sinoć treći put.

Da Vas odmah obradujem, bilo je fenomenalno! Više od dva sata muziciranja neslućenih visina i emotivnih vrhunaca. Carlos Santana, gitarista “extraordinaire” i njegov prateći bend, napravili su “raj” za oči i za uši.

No, ipak da se vratim na predgrupu. Retko se dešava da veče počne jako dobro sa muziciranjem predgrupe, ali Jimmy Cliff nije bilo ko. Jamaičanski muzičar, pevač i autor i u svojoj 63. godini je bio u izvanrednoj formi. Kombinujući, reggae, ska, calypso i soul, Cliff je sa svojim devetočlanim bendom, vrlo brzo pridobio malobrojnu ali polako narastajuću publiku  Beogradske Arene.
Mene je posebno emotivno dirnuo ponovni susret s njim jer sam kao dečak prisustvovao njegovom nastupu na Splitskom festivalu gde je izveo pesmu "Where Is The Love" i pobedio (u internacionalnom delu).

Cliff je započeo nastup  svojim velikim hitom "You Can Get It If You Really Want", nastavio sa  reggae originalima "Planet Earth", "Afghanistan", "Warrior” (Nakuna Matata)", "World Upside Down", koji su bili politički i ekološki obojeni, a zatim i podsetio na neke  čuvene obrade. Tako smo čuli  i "Wild World" (Cat Stevens), "I Can See Clearly Now" (Johnny Nash) i "Reggae Night".
Bend je bio u opakoj formi, naročito u vrhuncima nastupa, originalu "Many Rivers To Cross" i u produženoj verziji "Rivers of Babylon". Svi muzičari su uzeli bubnjeve i uz Cliffa i pevačicu grupe izveli  potpuno iznenađujuću verziju (ne pominjite Boney M!).
Na bis je izvedena produžena verzija pesme “One World”. Dotle se i publika skupila i gromkim aplauzom ispratila Jimmyja Cliffa i njegov bend.

Posle pola sata pauze, tacno u 22 časa, vrtoglavi instrumental "Spark Of The Divine / Sun Ra" je najavio početak nastupa zvezde večeri, gospodina Carlosa Santane.
Santana se nije mnogo dvoumio i odmah je posle "Back In Black" (obrada AC/DC) sa novog albuma Guitar Heaven krenuo sa kompozicijama sa albuma Abraxas. Tako smo čuli medley "Singing Winds Crying Beasts / Black Magic Woman / Gypsy Queen". Publika je prepoznala ove kompozicije, pa je i „pala na teme“ kod sledeće "Oye Como Va" Tita Puentea. Gitara Carlosa Santane je „pevala“, pevali su i vokalisti (komada dva), a pevala je publika (oko 8.000 duša!).
Ova nostalgija je prekinuta velikim planetarnim hitom "Maria Maria" i opštim „đuskanjem„ u publici, a nastavljeno je sa "Foo Foo" i "Corazon Espinado" (gde se Carlosu pridružila i životna saputnica Cindy Blackman na bubnjevima). Nakon toga krenuo je duo, bas i bubanj koji se polako pretvorio u izvanredan šou koji je izvela dotična gospođa. Takvu brzopoteznu  i  inventivnu solažu dugo nismo čuli.

Posle takvog impresivnog „breaka“, grupa se vratila na binu i grunula u "Jingo". Dok su svi „mešali“ u ritmu muzike za ples, Carlos je napravio jedan prelaz i napokon smo došli do dugoočekivane "Samba Pa Ti" Tita Puentea.  Bilo je to zaista predivna i emotivna izvedba. Pri kraju, kako se kompozicija zakuvavala pevači su prešli na "Open Invitation" a onda smo došli do "Evil Ways / A Love Supreme". Ljubavne teme nikad nisu bile strane Carlosu Santani, pa je pojedine kompozicije posvetio prisutnim ženama u publici, a takođe je govorio i o novom pogledu na život gde je ljubav i zajedništvo osnova u korenitim promenama u načinu shvatanja življenja. Na pitanje ko je broj 1, publika je pokazala na njega, na šta je on odgovorio: No, No, Novak Đoković is No1!
Od obrada sa novog albuma Guitar Heaven dobili smo i visokooktansku verziju "Sunshine of Your Love" grupe Cream, da bi nas muzičari „dokrajčili“ sa "Smooth / Dame tu amor".
U 23:50 krenuo je i bis sa klasičnim instrumentalom "Soul Sacrifice", a posle toga smo dobili "Ayo Ayo", "Into the Night" i na kraju "Love, Peace & Happiness / Freedom".

Posle više od dva sata izuzetnog muziciranja, “muzičkog uragana“ i „muzičke ekstaze“ u rezimeu ove večeri  može se reći da je Carlos Santana i dalje neprevaziđen kao gitarista i kao kompletan autor i muzičar, u šta su imali prilike da se uvere svi prisutni u Beogradskoj Areni.

foto - nebojša mićković

Dr John & Lower 911
Boogaloo, Zagreb